אוכל יהודי • כמה קלוריות יש בקוגל וגפילטע פיש? טוקר בדק

עמית דניאל 1 Comment on אוכל יהודי • כמה קלוריות יש בקוגל וגפילטע פיש? טוקר בדק

התזונאית מעיין רדא דיין מפרטת לטוקר את רשימת הקלוריות למאכלי השטייטעל ולסופגניה • "בגאלער – רגל קרושה יש 150 קלוריות בערך, קוגעל יכול להגיע ל-300 קלוריות בכייף ולפעמים מוסיפים גם מים עם סוכר" • ומה קורה עם הסופגניה?

צילום: בעריש פילמר
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

תכניתו של מנחם טוקר "זמן אוויר" עוסקת היום (ב) בדברי שר הבריאות ליצמן בגנות אכילה מרובה של סופגניות. בתכנית ביקש טוקר לבדוק עם התזונאית מעיין רדא דיין על כמות הקלוריות שיש במאכלי 'השטעטל'.

"בסופגניה יש בין 250 ל-600 קלוריות. זה תלוי במילוי, בגודל, וגם האם הסופגניה אפויה או מטוגנת. כמובן שציפוי גם מוסיף אם כי מחצית מהקלוריות מגיעות מהשמן, מהטיגון. סופגניה אפויה יכולה להגיע לאיזור ה-200 קלוריות שזה בערך כמו 2 פרוסות לחם מרוחות עם כמה ירקות בצד" סיכמה את נושא הסופגניות.

"בגאלער – רגל קרושה יש 150 קלוריות בערך, קוגעל יכול להגיע ל-300 קלוריות בכייף ולפעמים מוסיפים גם מים עם סוכר" אומרת דיין "יש מצב שקוגל מוערך קלורית כמו סופגניה. גפילטע טוב יותר עם פחות מ- 100 קלוריות לעומת זאת בדג מלוח (הערינג), לא סרדינים, תמצאו נתרן, שזה מלח לרוב וזה גרוע ביותר. גם המון שמן יש שם. לעומתם יש גם חלבון אבל הוא זניח לעומת מה שמסביב. קישקע בגודל של מנה יכול להגיע ל-150 קלוריות" אומרת.

לסיום אומרת דיין "אפשר להתפנק ב2,3 סופגניות לכל החג. אבל מה שעושים היום, מוכרים כבר חודשיים לפני החג את הסופגניות ומאבדים את כל הכיף בחנוכה. כשאני מדברת על סופגניות אני מתכוונת לאיכותיות ולא לסופגניות עם הריבה והשמן שטיגנו אתו 30 פעם".

האזינו:



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    גועל, טון שמן ומרגרינה במאכלים האלו…..